Workshops en trainingen

Aanbod 2018

We gaan er vanuit dat we ook in de komende maanden een bijdrage mogen leveren aan persoonlijke groei en ontwikkeling. Iedereen die vooruit wil in het vak van imageconsultant is van harte welkom.

Wil je je aanmelden voor een training of een workshop,
stuur dan een mail naar info@artofimage.nl

 Prijs workshop € 159,00 
(Korting van € 50,00voor bij Art of Image aangesloten consultants)

 

 

NIEUW ~ 3 daagse HERENSTIJLOPLEIDING

ma. 19 november - do. 6 dec. - wo. 19 december

Duur: 3 x 1 dag
Uw investering: € 745,00,00 excl. BTW
De training is inclusief syllabus, consumpties en lunch.
trainer: Marjo Maas

 
Kleren maken de man. Een man wordt ervaren als goed gekleed als hij kleding draagt die past bij zijn persoonlijkheid, zijn uiterlijk en leeftijd. Maar ook als de kleding goed onderhouden is en min of meer aangepast aan de heersende trends. En last but not least: de kleding past bij de gelegenheid waarin de man zich bevindt.

De cursus Herenstijl vormt een prachtige aanvulling op jouw kennis als imageconsultant. Je krijgt uitgebreide tools in handen om mannen in hun zoektocht naar de juiste kledingstijl te ondersteunen. In het privé domein zijn mannen meestal minder met hun uiterlijk bezig dan vrouwen. Veelal liggen de vragen van de man over kledingstijl op het zakelijke vlak. Daarom is deze cursus vooral gericht op de professionele uitstraling, het casual advies wordt daarbij niet vergeten. 

De mannelijke klant, een vergeten groep. Bedrijfsopdrachten zijn vaak heel interessant voor imageconsultants. Het zou jammer zijn als je zo’n opdracht mist of je daar onzeker bij voelt omdat je alleen vrouwen kunt adviseren. Deze cursus biedt je daar het antwoord op. Mannen zijn een fijne doelgroep, ze aanvaarden jou als de deskundige en nemen van je aan wat je adviseert. Het is daarom heel belangrijk dat je je zeker voelt, dat het advies goed is en klopt bij de waarnemingen, bij de persoon en het gewenste imago.

Na deze cursus Herenstijl ben je in staat om een goed stijladvies te geven aan mannen. Met deze cursus leg je een stevige basis van waaruit je verder groeit door in de praktijk aan de slag te gaan. 

 

 

Presenteren kun je leren
Vrijdag 12 oktober

In deze workshop krijg je handreikingen voor een goede opbouw en aanpak van een presentatie. Door video-interactie reflecteer je op jouw eigen handelen.

Duur: 1 dag
Investering: € 159,00 excl. BTW.
tijd: 10.00 uur – 17.00 uur
Aantal deelnemers: minimaal 6 en maximaal 12 deelnemers
De workshop is inclusief syllabus, consumpties en lunch.
Workshopleider:  Martijn Maas 

Je ontwikkelt en je groeit. Je bent een prima imageconsultant en dan word je gevraagd voor een presentatie. Je bezit veel kennis over kleur en stijl, maar presenteren is een ander vak. Toch wordt er van je verwacht dat je deze discipline net zo goed beheerst als het inhoudelijke vak. 

Tijdens een presentatie is het allereerst belangrijk om contact te maken met je publiek en met hen te interacteren. Dat betekent dat je niet alleen iets voordraagt, maar dat je werkelijk met je publiek communiceert. Je wisselt dus iets uit in plaats van dat je hen passief laat luisteren. Deze interactie kun je sturen door de keuze van plaats, het aannemen van een passende houding, een juiste afstemming van je bewegingen, een variërend stemvolume en een goede timing van aankijken en wegkijken. Expressieve mimiek en ondersteunende gebaren bevorderen het contact met de groep en verhogen de levendigheid van het verhaal. 

We besteden aandacht aan de kenmerken voor een goed ontspanningsniveau:

  • zelf actief kijken i.p.v. bekeken voelen
  • aandacht schenken i.p.v. er door te worden opgeslokt
  • kijken i.p.v. ontwijken
  • contact met het publiek i.p.v. alleen voelen staan
  • Als deelnemer aan de workshop bereidt u een presentatie voor van ongeveer 3 minuten over een onderwerp dat raakvlakken heeft met het eigen vakgebied.

Martijn Maas heeft uitgebreide ervaringen in het presenteren. Op evenementen en bij presentaties is hij degene die zonder schroom de microfoon pakt en op zoek gaat naar de interactie met de aanwezigen. Ook als oud-directeur van een basisschool stond hij veelvuldig voor grotere groepen om zijn verhaal gepassioneerd te delen.

 

 

And what about us? Imagotraining
donderdag 18 oktober

Hoe geef jij invulling aan je persoonlijke ontwikkeling op het gebied van kleur en stijl. Adviezen geven kunnen we, maar hoe kijken we naar onszelf?

Duur: 1 dag
Investering: € 159,00 excl. BTW.
tijd: 10.00 uur – 17.00 uur
Aantal deelnemers: minimaal 6 en maximaal 12 deelnemers
De workshop is inclusief syllabus, consumpties en lunch.
Workshopleider: Marjo Maas

Onze klanten vinden het vaak fijn na een tijdje nog eens een afspraak met je te maken over de invulling die zijzelf aan het advies gegeven hebben. Interpreteren ze de adviezen op de juiste manier?  Hoe maak je leuke combinaties? En vooral wat zijn mijn uitwijkmogelijkheden? Wanneer is het dan toch nog wel “het mooist” en waarom dan wel.
Maar deze vragen  hebben wij als imageconsultant ook over onszelf. 
Hoe ga ik om met de combinatie van kleuren, wat is voor mij het beste model voor een kapsel, hoe zit het met mijn eigen brilmontuur, wat is voor mij de juiste lengte voor rokken.

Kortom alles waar je dagelijks advies over geeft, maar wat bij je zelf toch steeds weer vragen oproept.

Omdat we werken met kleine groepen bestaat de mogelijkheid kleding en accessoires van jezelf mee te brengen waar je vragen over hebt. Voorafgaande aan de workshop ga je op dezelfde manier, zoals wij dat van klanten vragen, uit tijdschriften plaatjes knippen van kleding, schoenen en accessoires die je voor jezelf zou willen kopen.
We gaan je vragen inventariseren en een eerlijk, goed onderbouwd advies geven. We gaan letten op kleine details en leren daarbij de finesses van een advies. Heel zorgvuldig gaan we weer een stapje verder. Waarom zijn bepaalde dingen toch mooi ondanks dat het niet expliciet bij mijn advies naar voren is gekomen.
Het doel van de workshop is dat we leren een gedetailleerder advies uit te brengen en antwoord kunnen geven op vele vragen voor onze klanten maar ook voor onszelf!!

    

Verhoog je omzet met make-up
maandag 12 november

In deze workshop gaan we dieper in op de 10 stappen die we kunnen zetten in een make-upadvies. We nemen iedere productgroep onder de loep en bekijken wanneerje welke kleuren kunt adviseren met en zonder gebruik te maken van het werkschema make-up. Er wordt aandacht besteed aan de basistechnieken voor het opbrengen van een perfect 10-stappen plan. 

Duur: 1 dag
Investering: € 159,00 excl. BTW.
tijd: 10.00 uur – 17.00 uur
Aantal deelnemers: minimaal 6 en maximaal 12 deelnemers
De workshop is inclusief syllabus, consumpties en lunch.
Workshopleider: Milena Kaas

Make-up is bij uitstek een bindmiddel voor klanten. Op basis van herhalingsaankopen bouw je een relatie op met je klant. Je kunt ze informeren over nieuwe kleuren, en uitnodigen meer te leren over speciale technieken. (training visagie) 
Perfecte make-up zal nooit overheersen. Het brengt slechts het mooiste in het gezicht naar boven. In deze zeer praktisch georiënteerde workshop ga je zelf aan de slag.  We staan stil bij het proces van adviseren voor de klant. Hoe kun je een klant het beste helpen een keuze te maken uit het uitgebreide scala van producten.
En na een goed advies past natuurlijk een goede verkoop. Met eenvoudige tips en adviezen leer je de make-up beter te verkopen. 
In deze workshop wordt gewerkt met make-upproducten van Art of Image.
Milena Kaas is trainer visagist. Zij kent als geen ander de kneepjes van het vak. Zij vertelt deskundig over haar passie en weet te inspireren door haar ervaring.

 

Personal Shoppen
Vrijdag 30 november

Duur: 1 dag
Investering: € 159,00 excl. BTW.
tijd: 10.00 uur – 17.00 uur
Aantal deelnemers: minimaal 6 en maximaal 12 deelnemers
De workshop is inclusief syllabus, consumpties en lunch.
Workshopleider: Marjo Maas

 

Verkorte analyses voor winkels en bedrijven
donderdag 13 december  

Duur: 1 dag
Investering: € 159,00 excl. BTW.
tijd: 10.00 uur – 17.00 uur
Aantal deelnemers: minimaal 6 en maximaal 12 deelnemers
De workshop is inclusief syllabus, consumpties en lunch.
Workshopleider: Marjo Maas

Wanneer je een opdracht krijgt voor kleurenanalyse op een van bovengenoemde locaties is het steeds weer de vraag hoe pak ik dit aan. Afhankelijk van de wens van je opdrachtgever moet er vaak een plan gemaakt worden. Maar ook als je naar eigen inzicht kunt handelen, bijvoorbeeld op een beurs, weet je vaak niet wat wijsheid is. Geef ik mijn kennis al weg d.m.v. snelle analyses, beperk ik me tot analyses van koel en warm of doe ik geen analyses maar probeer ik bijvoorbeeld door een presentatie de aandacht te trekken.
Vaak wil je dat er nog meer opdrachten uitkomen nadat jij jezelf hebt kunnen presenteren, maar hoe ga ik dan te werk?
Voor consultants die hier graag wat meer over willen weten en d.m.v. oefeningen op ideeën gebracht willen worden, is deze workshop uitermate geschikt.
We gaan samen aan de slag om goed beslagen ten ijs te komen en zo dan ook te komen tot meer afspraken.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 


Train de trainer
Leer hoe je kunt werken met grotere groepen. Maak interactieve presentaties en benut de kennis van de groep op de juiste manier.

Duur: 1 dag
Uw investering: € 159,00 excl. BTW.
tijd: 10.00 uur – 17.00 uur
Aantal deelnemers: minimaal 6 en maximaal 12 deelnemers
De workshop is inclusief syllabus, consumpties en lunch.
Workshopleider:  Martijn Maas 

Tijdens deze workshop gaan we actief met elkaar aan de slag. Wat voor mogelijkheden zijn er om met een grotere groep te werken en hoe maak je een planning voor een gezellige en informatieve avond. Edutainment wordt het ook wel genoemd. Een combinatie van educatie en entertainment.

We besteden ook tijd aan de planning. In de voorbereiding bepaal je in samenspraak het doel van de bijeenkomst. Als je de verwachtingen kent, kun je er je planning op afstemmen. Wat wordt je inleiding, wat is de kern van je activiteit en hoe afwisselend ga je het aanbieden. Alleen laten luisteren is niet genoeg. Sterker nog, van kennis die alleen op deze manier wordt aangeboden blijft nauwelijks iets hangen. Als mensen het zelf mogen doen is het rendement het grootst.

Dit laatste wordt in deze workshop dan ook veel toegepast. Je leert het meest als je werkvormen uitprobeert en bedenkt. Je merkt ook dat als mensen in beweging komen de tijd vliegt. Als leider van een werkvorm hoef je niet kost wat kost alle kennis die je bezit over te brengen. Het is beter om cursisten te laten ervaren dat jij de kennis bezit.

Natuurlijk is het fijn als je zelf over de nodige creativiteit en inventiviteit beschikt, maar ook zonder die uitgesproken kwaliteiten kun je een boeiende activiteit ontwikkelen. Leer het in deze workshop!

Martijn Maas is vele jaren werkzaam geweest in het onderwijs. Als directeur van een basisschool was hij vanzelfsprekend bekend met didactisch werkvormen voor grotere groepen. Coöperatief leren was materie die hem aansprak. Samenwerkend leren, leren van en door elkaar. In de workshop wordt o.a. gebruik gemaakt van deze werkvormen.

 

 

 

 

Taalgebruik richting klanten
Klantgericht communiceren, is dat van belang? In contact met klanten willen we geloofwaardig overkomen, overtuigingskracht aan de dag leggen en gezien worden als een autoriteit op ons vakgebied.

Duur: 1 dag
Investering: € 159,00 excl. BTW.
tijd: 10.00 uur – 17.00 uur
Aantal deelnemers: minimaal 6 en maximaal 12 deelnemers
De workshop is inclusief syllabus, consumpties en lunch.
Workshopleider: Anke van Luyt

Iemands geloofwaardigheid is de totaalindruk die we van iemand hebben, niet een eigenschap van een persoon. Aristoteles gebruikte voor geloofwaardigheid de term “ethos” , waarmee hij ook doelde op een gunstige indruk van intelligentie; deskundig (intelligent, capabel, goed geïnformeerd, krachtig en dynamisch) een prettig karakter (eerlijkheid, onzelfzuchtigheid, vriendelijkheid en betrouwbaarheid) en de goede bedoelingen van de spreker. Die indruk is een resultaat van vele factoren; deskundigheid, feitenkennis, het soort argumentatie, de mate waarin andere geloofwaardig gevonden mensen deze persoon waarderen, vriendelijkheid, oprechtheid, stem, uitspraak, houding, kleding, haardracht en huidkleur. Andere factoren die een deel vormen van geloofwaardigheid zijn; kalmte, de indruk dat iemand prettig gezelschap is (vrolijk, vriendelijk en behulpzaam) en extraversie; zulke mensen mogen ons beïnvloeden. Waar in talrijke opsommingen zoals hierboven echter aan voorbij wordt gegaan, is de invloed van het gebruik van taal. 

Taal heeft immers invloed op gevoel, keuzes, gedrag en resultaat. Taalgebruik en het imago: het is een combinatie die onvoldoende aandacht krijgt. Sterker nog, taal is vaak een ondergewaardeerd instrument bij de vorming van een imago. En dat terwijl taal juist hét middel is om klanten te beïnvloeden, een richting in te begeleiden en over te halen. Taalgebruik is daarmee feitelijk positieve of negatieve beïnvloeding van de hoogste categorie. Je taalgebruik heeft direct invloed op je gepercipieerde geloofwaardigheid, betrouwbaarheid, sympathie en bekwaamheid. Wees je bewust van je woordkeuze, zij zijn het kwalitatieve voertuig van je communicatie!

 

 

 

Accessorize

Duur: 1 dag
Uw investering: € 159,00 excl. BTW
Aantal deelnemers: minimaal 8 en maximaal 12 deelnemers
De workshop is inclusief syllabus, consumpties en lunch.
Workshopleider: Marjo Maas

Deze workshop geeft diepgaand inzicht in het dragen en kiezen van de juiste accessoires. Welke vorm en kleur past het beste bij je, wat zijn de verhoudingen waar je op moet letten. Zeer gedetailleerd gaan we, o.a. met onze eigen sierraden, shawls en andere accessoires kijken wat mooi is en minder mooi en waarom. Maar ook gaan we kijken wanneer en hoe ze gedragen kunnen worden.
Voor de shawls komen verschillende knooptechnieken aan bod. Uiteraard alles passend bij ons figuur en onze gezichtsvorm.